Brrrrr

3 augustus 2015 - Skjolden, Noorwegen

Nou ja, eerst viel het met de kou nog wel mee. We zijn vanmorgen naar een uitkijkpunt gereden waar je 30 meter uit de rand van de berg, 650 meter boven het Fjord kunt staan met een erg mooi uitzicht. Nu kun je dat op foto's niet goed laten zien, dus moeten jullie dat van ons aannemen. Een foto van het uitkijkpunt zelf is wel opgeladen op deze site, alsook een paar foto's van de besneeuwde bergtoppen  Wisten wij veel wat ons nog te wachten stond (en waar ik een beetje op hoopte)...

Volgende stop zou de staafkerk van Borgund zijn. Een heel mooi houten kerkje, wat oorspronkelijk is gebouwd rond 1150(!) Zeker de moeite waard om even goed te bekijken en te fotograferen. Op weg daarheen reden we over een bergpas waar we zomaar opeens in de eerder genoemde nog niet gesmolten sneeuw stonden! Uiteraard zijn we daar meerdere keren gestopt, want het werd steeds spectaculairder: soms lag deze nog meters hoog (zie foto's, die spreken voor zich).  Het staafkerkje was inderdaad heel erg mooi en het was daar gelukkig een heel stuk warmer.

Nu hebben we in Amerika een officiële ''dangerous road'' gereden, maar hier in Noorwegen weten ze ook leuke wegen te maken hoor! Tot nu toe hebben we er al twee gehad die toch een beetje vergelijkbaar zijn. Het wegdek is misschien beter, maar de breedte van de weg is toch ongeveer even niet breed, wat het toch spannend maakt als je een tegenligger tegen komt.

Maar we hebben het weer overleefd, morgen op naar Loen.

ps.: wat ik vergeten was: het als vorig jaar zijn de foto's op geen enkele manier in een logische volgorde op deze site te zetten. Jullie mogen zelf proberen de foto's in het verhaal te plaatsen.