Verder rijden

31 juli 2015 - Stavanger, Noorwegen

Vandaag weer ver reizen, maar nu gedeeltelijk met de boot (anders zou het nog verder rijden worden). Vanmorgen bijtijds eruit, ontbijten en om half negen op pad. We moesten om kwart over elf uiterlijk bij de boot zijn, wat we gemakkelijk haalden, al reden we bijna over een fiets die van een auto gevallen was... Jakkes, je zult hem maar moeten oprapen tussen het hard rijdende verkeer door.

We waren ruimschoots op tijd voor het boarden van de boot. Terwijl we daar stonden te wachten hebben we de eerste mede intSaabdeelnemers ontmoet; in een witte cabrio, ook heel mooi! Daar hebben we even mee staan praten, aardige mensen uit het westen; die zien we vast nog wel de komende week.

Gelukkig hadden we stoelen gereserveerd, want konden we lekker ff pitten tijdens het varen. Dat is het nadeel van reisziektepilletjes: je wordt er zo duf van ;). Overigens lag het bij Jos niet daaraan, die kan altijd en overal slapen. In ieder geval was de bootreis van ruim drie uur zo voorbij.

Bij het ontschepen reden we langs de douane en ja hoor, we werden eruit gepikt, dus Jos zag al visioenen over een hele auto leeghalen en uuuuren vertraging (heeft hij al eens meegemaakt toen hij met een vriend naar Noorwegen ging). Gelukkig viel het mee, even de kofferbak openmaken en we konden weer op pad. Het stuk tussen Krisiansand en Stavanger hebben we via de Noordzeeweg gereden en de natuur hier is geweldig mooi! Niet te vergelijken met wat we tot nu toe in andere landen hebben gezien!